Spieropbouw oefeningen in elke training

Spieropbouw oefeningen verwerken we bij Imbellem in elke les op een doordachte manier, zowel bij groepslessen als personal training.

Ook hierin zie je de functional fitness variatie in oefeningen terug. Je spieren krijgen een groter uithoudingsvermogen (duur), ze groeien in omvang en je vergroot de maximaal-kracht. Bij persoonlijke training kunnen we in overleg meer focussen op een van deze doelen.

Spieropbouw oefeningen in elke training

Spieropbouw oefeningen verwerken we bij Imbellem in elke les op een doordachte manier, zowel bij groepslessen als personal training.

Ook hierin zie je de functional fitness variatie in oefeningen terug. Je spieren krijgen een groter uithoudingsvermogen (duur), ze groeien in omvang en je vergroot de maximaal-kracht. Bij persoonlijke training kunnen we in overleg meer focussen op een van deze doelen.

Door het gebruik van lichaamsgewicht en oefeningen met gewichten word je niet alleen sterker, maar ga je ook strakker in je vel zitten. Bij Imbellem trainen veel mensen die andere sporten beoefenen. Denk aan voetballers, tennissers, ijshockeyers, snowboarders, atleten, basketballers, dansers en hockeyers. Als professionele instructeurs die zelf een achtergrond hebben als atleet, weten we dat diverse sporters baat hebben bij turnoefeningen en gewichtheffen oefeningen die in de workout verwerkt zijn.

Krachtoefeningen versus conditie- training

Bij het gedeelte van de workout waar we focussen op spieropbouw ben je vooral bezig met krachtoefeningen waarbij we rustperiodes van 1 tot 3 minuten inlassen tussen de setjes. Dit is anders dan een conditionele WOD. Hier gebruiken we soms dezelfde oefeningen, maar dan onder verhoogde hartslag. Door de rustperiodes bij krachtsoefeningen maakt je lichaam onder andere testosteron aan dat de spieropbouw en -groei vergemakkelijkt.

Spieropbouw is belangrijk voor je revalidatie- proces

Ook gebruiken we spieropbouw voor revalidatie (na een blessure) en ‘prehab’ (het sterker maken van je lichaam om blessures te voorkomen). Voorbeelden kunnen zijn dat je schouder continu uit de kom gaat of je rug waar je constant ‘doorheen’ gaat. Vaak zijn omliggende spieren te zwak en onderontwikkeld om een blessure op te vangen of juist te voorkomen. Door specifieke spieren op te bouwen, krijg je een veel sneller herstel. Je Coach For Life weet, na de nodige onderzoeken, precies wat jij nodig hebt.

Heb je vragen over spieropbouw in de lessen Functional Fitness of ben jij zelf een atleet die bij een vakgenoot wil sporten? Vul je vraag en gegevens in bij het contactformulier en we komen zo snel mogelijk bij je terug. Bellen kan natuurlijk ook op 06 43592404.